Komunikat ochrona Komunikat ochrona

Komunikat,
Chciałbym poinformować wszystkich moich Klientów, pracowników( na umowę o pracę, na umowę zlecenie i umowę o dzieło) ,osoby prywatne, banki, sądy, us, zus, firmy dla których byłem nabywcą usług, towarów , dla których świadczyłem usługi i towary. Zgodnie z art. 52 ust. 1 ustawy z dnia 10 maj 2018 o ochronie danych osobowych ( Dz. U. z 2018  poz. 1000 ze zm.) i art. 34 ust. 4 rozporządzenia 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE zwanej dalej RODO informuję, że wszystkie dane zostały utracone. Wynajmując lokal przy ul. Zwycięstwa 26c właściciel wyrzucił dokumentacje nie informując mnie wcześniej.
Zostały utracone następujące dane:
- KPIR, księgi Vat rozchodów i przychodów, ewidencja wyposażenia, amortyzacja za lata 2010-2014 w których były zawarte informacje typu: nazwa, adres, nip, inf. czego dotyczył zakup lub sprzedaż, 
- wszelkie faktury VAT rozchód i przychód za lata 2004-2014 w których były zawarte informacje typu: nazwa, adres, nip, inf. czego dotyczył zakup lub sprzedaż, nr konta, salda 
- umowy i specyfikacje z Klientami w których były zawarte informacje typu: nazwa, adres, nip, inf. czego dotyczyła umowa, cena, rodzaj płatności, 
- wszelkie deklarcje do US i ZUS za lata 2004-2014 np.;  pit 11, pit 4, vat 7, pit 36L, pit 37, druki zgłaszające do Zus, druki wyrejestruwujące z ZUS, druki do ZUS chorobowe, druki do ZUS w których były zawarte informacje typu: nazwa, adres, nip, kwoty, pesel, 
- korespondencja z US i ZUS w których były zawarte informacje typu: nazwa, imię i nazwisko, podpis,  adres, nip, inf. dot. tematu korspondencji
- umowy z pracownikami , ich akta osobowe i listy płac w których były informacje typu: nip, pesel, imię i nazwisko, wizerunek, seria i numer dowodu osobistego, data urodzenia, imię i nazwisko rodziców, e-mail, nr telefonu, informację o zarobkach  adres, stan zdrowia, zwolnienia lekarskie, umowy o pracę, wypowiedzenia o pracę, informacja o szkoleniach , CV, list motywujący
- dokumenty osób prywatnych: akt notarialny zakupu nieruchomości , akt notarialny, akt założycielski spółki. Z tych danych wyciekły informację typu: nip, pesel, imię i nazwisko, informacje bankowe, dane adresowe, kwoty, wzór podpisu, informacje prywatne, skan dowodu osobistego,
- umowa i klucz do podpisu elektronicznego wszelkich dokumentów
- umowy z bankami i instytucjami, firmami w których były takie dane jak : imię nazwisko, nazwa, dane teleadresowe, nip, pesel, informacje o wielkości zobowiązania, podpisy
- kody, loginy i hasła do serwerów, loginy i hasła do hostingów, loginy i hasła do serwisów www,
- dane o klientach sklepów internetowych i stron www, bazy danych produktów kategorii i podkategorii
- baza danych Klientów
W tym komunikacie chcę poinformować o możliwości jakie osoby nieuprawnione mogą wykorzystać te dane w celu:
- uzyskania przez osoby trzecie, na szkodę osób których dane naruszono, kredytów w instytucjach pozabankowych ponieważ wiele takich instytucji umożliwia uzyskanie pożyczki lub kredytu w łatwy i szybki sposób np.; przez internet, telefon bez konieczności okazania dokumentu tożsamości
- uzyskania dostępu do korzystania ze świadczeń opieki zdrowotnej przysługujących osobom, których dane naruszono oraz do ich danych o stanie zdrowia, ponieważ często dostęp do systemów rejestracji pacjenta można uzyskać telefonicznie potwierdzając swoją tożsamość za pomocą numeru PESEL
- korzystania z praw obywatelskich osób, których dane naruszono np.; do głosowania nad środkami budżetu obywatelskiego. Umożliwiałoby to właściwej osobie skorzystanie z przysługującego prawa
- wyłudzeniu ubezpieczenia lub środków z ubezpieczenia, co może spodowodować dla osób,których dane dotyczą negatywne konsekwencje w postaci problemów związanych z próbą przypisania odpowiedzialności za dokonanie tego oszustwa.
- włamanie na serwer, stronę www, hosting,
W związku z cała sytuacją została złożone zawiadomienie do Prokuratury w Białymtoku - śledztwo zostało umorzone z powodu braku danych dostatecznie uzasadniających podejrzenie popełnienia czynu na zasadzie art.17&1 pkt. 1 kpk  przez właściciela lokalu. Chce nadmienić , że wszelkie dane  były  przetrzymywane  tak aby osoby trzecie nie miały dostępu; drzwi wejściowe 2 zamki, alarm, drzwi główne na 2 zamki do lokalu, kolejne drzwi w lokalu (2 z 3 pokoi) na zamek.
Aby zapobiec negatywnym konsekwencjom zamieszczam komunikat jak i  zostały  zmienione hasła dostępu, loginy, piny. Chce nadmienić , że wszelkie dane  były  przetrzymywane  tak aby osoby trzecie nie miały dostępu; drzwi wejściowe 2 zamki, alarm, drzwi głowne na 2 zamki do lokalu, kolejne drzwi na zamek do 2 z 3 pokoji w lokalu.
Udzielam także kilka cennych informacji jak uniknąć , zminimalizować ewentualne skutki negatywne tego naruszenia:
- założyć konto w systemie informacji kredytowej i gospodarczej celem monitorowania swojej aktywności kredytowej
- zachować ostrożność przy podawaniu danych osobowych innym osobom, zwłaszcza za pośrednictwem internetu i telefonu
- zgłoszenie faktu naruszenia danych właściwym organom w celu zapobieżenia tzw; kradzieży toższamości
W związku z powyższym zawiadamiam wszystkich wszem i wobec, których dane dotyczą zgodnie z art.34 ust. 1 RODO .
W razie pytań proszę o kontakt tel. 888 – 204- 489
Infolinia
Strona internetowa www.e-studio.biz.pl używa cookies m.in. w celach: korzystania z witryny, usprawnienia procesu zapamiętywaniu ustawień. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twojej przeglądarce. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.